HomeCase Study #1

Case Study #1

#1

Jak dzięki kampaniom na Facebooku wygenerowaliśmy 582 wartościowe leady rekrutacyjne w cenie za kontakt nie przekraczającej 7,50 zł?

Skuteczna kampania rekrutacyjna poza kreacją dostosowaną do profilu potencjalnego kandydata, ma w sobie jeszcze jeden, ARCYWAŻNY element, mianowicie konstrukcję formularza. Klient trafił do nas z 2 głównymi problemami – relatywnie wysokim kosztem lead’a (29,80 zł) i bardzo niską jakością napływających aplikacji.

Problem i działania

W początkowej fazie zajęliśmy się zebraniem feedbacku od działu bezpośrednio zajmującego się kontaktem z prospektami. Już na etapie wstępnej analizy okazało się, iż:
  1. 70% „kandydatów” pierwszy raz słyszy o tym, że bierze udział w rekrutacji.
  2. Rzeczywiście „coś kliknęli” aczkolwiek nie wiedzą co i w sumie to… nie są tematem zainteresowani.
  3. 45% „kandytatów” nie łapie się w przedziale wiekowym, którego oczekuje pracodawca.
  4. 20% „kandydatów” źle zrozumiało komunikat kreacji – aplikowali myśląc, że dostaną rabat na usługi oferowane przez reklamodawcę.
Działania optymalizacyjne rozpoczęliśmy od całkowitego przebudowania formularza. Dodaliśmy większą ilość pól wymagających skupienia i zrozumienia treści ogłoszenia. Znacznie zawęziliśmy grupę docelową, wdrażając konkretne parametry demograficzne. Na deser zostawiliśmy kreacje – znacznie zwiększyliśmy ich ilość, skupiając się na bardzo konkretnych, jednozdaniowych komunikatach pokazujących ofertę naszego Klienta przez pryzmat realnej wartości.

Efekty

W ciągu pierwszego miesiąca udało nam się:
  • Obniżyć koszt lead’a z 29,80 zł na 13,20 zł,
  • Zredukować % osób, które przypadkowo zostawiły kontakt z 70% na 10%
  • Wyeliminować aplikacje, które ze względu na wiek były odrzucane przez HR.
Po pierwszy miesiącu, postanowiliśmy dołączyć do emisji kreacje tym razem VIDEO (kierując się najbardziej pożądanym przez Klienta wiekiem potencjalnego pracownika). To działanie pozwoliło nam dalej redukować koszt lead’a, który w kolejnym miesiącu spadł z 13.20 zł na 7.50 zł.

Skorzystaj z 7 dniowego okresu próbnego

Chętnie zmierzymy się z wyzwaniami, które stoją przed Twoim biznesem.
Chcemy zaoferować Ci 7-dniowy okres próbny w którym poznasz nas sposób postrzegania marketingu i narzędzia, które pozwoliły na wygenerowanie znaczących przychodów dla naszych Klientów.

This is a staging enviroment